Níže najdete záznam webináře KFP online z 19.3.2020.
Vzhledem k situaci na kapitálových trzích a současnému stavu světa jsme formou webináře sdíleli náš pohled na věc a připravili několik praktických pomůcek pro komunikaci s klienty.
1. Krize a propady jsou součástí investování. Krize již byly, jsou a budou. Lze se ohlédnout a podívat, jak krize probíhala. Minulost není zárukou budoucnosti, ale lze se z ní poučit. V roce 2007 se hovořilo o konci kapitálového trhu a podobně. Situace není jednoduchá, ale vždy se na krizi díváme jinak s odstupem nebo když jsme uvnitř krize, uvnitř emocí.
2. Dělejte s klienty finanční plán, který řeší investiční horizonty dle cílů definovaných klientem. Určete s klientem kdy a proč daný cíl chce realizovat, za jak dlouho a jaký je tedy investiční horizont. Vše mějte písemně v plánu, můžete se k tomu pak společně vracet. Plán pravidelně aktualizujte.
3. Nastavte si money management. Sepište si money management a odsouhlaste s klientem jako součást finančního plánu. Jedná se o jasná pravidla, kdy realizovat zisky, kdy přikupovat v případě poklesu, jak realokovat dle vývoje na trhu, jak převažovat portfolia. V případě krize se pak můžete rozhodovat podle plánu, nikoliv podle aktuálních emocí.
4. Komunikujte! Komunikujte s klienty! Komunikujte! Vysedět krizi není nejlepší strategie. Klienti potřebují vědět, že pro ně jste partner, budujete tak i důvěru, která je alfa a omega poradenství. Méně zkušení klienti potřebují v této situaci podržet. Krize může být příležitost, jak další klienty získat. Pokud Vám dávají naše kalkulačky smysl, můžete je použít pro argumentaci ohledně investičních horizontů zde a historického vývoje trhů zde.
5. Sledujete naše další webináře 🙂 Připravujeme další webináře. Nechte nám na sebe kontakt a dáme Vám o nich vědět. K odběru novinek se můžete přihlásit dole v patičce.
Občas pošleme odborný článek nebo praktický tip, novou kalkulačku, video trénink a další věci, na kterých pracujeme. Zadáním emailu předpokládáme, že souhlasíte se zasíláním.